Direktlänk till inlägg 7 maj 2013

Kinesiska muren :D

Av christian andrejev - 7 maj 2013 10:26

Hejsan! Idag har jag gått runt och tittat på kinesiska muren jag var inte där så länge jag gick dit mest för att se den bara men jag tog en liten promenad på muren.  Muren är 640 mil lång var det beräknat men år 2009 så räkna de igen och de kom fram till att 8852 km lång, och det skulle ta 107 dagar att gå hela muren om man gick i 5 km/h. Muren är 8m Hög och 4-8m bred beroende på vart på muren är man är. Folk säger att muren är det enda byggnadsverk som kan ses från rymden. Jag tyckte det lät intressant att man kan se muren från rymden men det låter lite overkligt, enligt wikipedia är det lika omöjligt att se den från rymden som att se en tårta från 380 km avstånd. De byggde muren för att försvara sig mot folk som försökte attackera de från norr. Jag var inte så länge på muren som jag skrev innan var jag där mest för att se muren bara... i alla fall vi hörs mer kommer snart ska iväg på några små resor de kommande dagarna. CyA!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av christian andrejev - 24 maj 2013 13:33

Tjenare bloggen tänkte skriva lite om Kinas miljö och slöseri. I Kina slösas det väldigt mycket engångsartiklar exempel på sånt är, På resturanger änvänds mycket ätpinnar och plastmuggar "varför diska" De kastar allt och köper in nytt istället. På må...

Av christian andrejev - 21 maj 2013 10:57

Första dagen på jobbet idag, jag har än inte kommit igång med själva jobbande de visa mig runt lite i resturangen och visa vart allting finns o s v idag och i morgon skulle jag börja jobba i köket. Det var trevligt folk som jobba där och de var väldi...

Av christian andrejev - 17 maj 2013 13:25

jag har äntligen skaffat ett jobb i Shanghai på en resturang. Börjar jobba där några timmar om dagen först och sen hoppas jag på fast anställning. Jag börjar jobba där på måndag, det ska bli spännande att få se hur man jobbar i köket på en resturang ...

Av christian andrejev - 14 maj 2013 10:18

Tjenare blogg läsare! Idag hade jag tänkt börja söka jobb. Man klarar ju inte sig så länge utan pengar. Jag har sökt jobb på kinesiska resturanger i köket för att jag skulle vilja lära mig göra kina mat. återkommer när jag fått ett jobb. Idag har j...

Av christian andrejev - 7 maj 2013 10:57

Tänkte göra ett inlägg innan jag bär mig av till tågstationen. Jag har varit i Bejing nu i en hel dag snart och var och titta på kinesiska muren som jag har velat se länge, äntligen har jag sett den. Tänkte skriva lite fakta om kina också i samma i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards