Alla inlägg under april 2013

Av christian andrejev - 25 april 2013 12:49

Cha cha, I morn tänkte jag ta tåget från Shanghai till Bejing. Tåget går kl 7 och det är ungefär 8 timmars resa.. När jag är i Bejing tänkte jag gå och titta runt lite på kina muren för den har jag alltid velat se. Jag kommer nog stanna i Bejing 1 dag bara för att jag tror det räcker I alla fall ha det gött återkommer med bilder osv när jag är framme peace

Av christian andrejev - 25 april 2013 09:50

Cha cha, I går var en ganska vanlig dag jag tog en promenad runt i Shanghai City och titta lite på vad som finns osv. Vid lunch tid så gick jag in på en resturang och skulle äte lite kinesisk mat. Det fanns massor av goda rätter att välja mellan men jag valde chow mein. Chow mein är nudlar med kyckling och olika wokade grönasker. Jag ville prova äta med kina pinnar och frågade en som jobba där om han kunde lära mig. Det var väldigt svårt och kändes ovanligt men jag lärde mig ganska fort men måste fortfarande träna lite mer på det. De hade väldigt höga byggnader i Shanghai tillskillnad från Sverige och det var en helt annan miljö där.. Mer fakta och bilder kommer snart jag ska även åka till förbjudna staden och kinesiska muren de kommande dagarna, ser fram emot det... Cya!   

Av christian andrejev - 19 april 2013 13:35

Tjenare bloggen, äntligen framme i kina det var en lång resa och jag landade runt 18.00 igår. Det var kallt i Sverige när jag åkte så jag hade ganska så varma kläder på mig. När jag landade i Kina så börja jag svettas för att det var så mycket varmare, runt 20 grader tror jag det var i Shanghai. När jag klev av planet och hade hämtat min koffert skulle jag leta efter en taxi för att ta mig till Shanghai city där jag skulle bo i en lägenhet. Jag kände mig först helt vilse eftersom flygplatsen var enorm det tog en stund innan jag hitta ut.Det var även väldigt mycket folk överallt tillskillnad från vad jag är van vid. Det är ca 13,7 miljoner invånare i bara Shanhai det är ungefär 4 miljoner mer än vad det bor i hela Sverige. När jag kom ut stod det massor med taxi bilar där så jag hoppade in i en av de. Det va ca 30 Km till från flygplatsen till Shanghai city. Lägenheten jag skulle Bo i låg i ett område som heter Jing´an som var ett populärt område det kommer kosta mig 354,74CNY som är deras valuta villket motsvarar 374 Kr, och det är per natt. Lägenheten ligger ungefär 15 min från stan i Shanghai.

Jag tänkte skriva ett snabbt inlägg när jag hade kommit fram till lägenheten men jag var så trött att jag la mig för att sova, det har varit en lång resa och jag var jätte trött i alla fall..  Cyaa!  

Av christian andrejev - 17 april 2013 14:37

Tjenare bloggen, Håller på att packa mina saker inför morgondagen

då jag bär mig av mot Shanghai i Kina, Jag mellan landar i Ukraina och sedan mot Shanghai. Planet åker 6.00 jag är framme i Shanhai på dagen och det ska vara runt 20 grader varmt det är ganska vanligt i april tillskillnad från Sverige där det är ganska kallt just nu.

Cyaa

Av christian andrejev - 16 april 2013 10:31

Hej jag heter Christian och jag har startat den här bloggen för att skriva och berätta om mitt nya liv i Asien. Detta är ett skolprojekt   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards